آی تی رسانه | دنیای فناوری

خبرهای روز تکنولوژی

آی تی رسانه | دنیای فناوری

خبرهای روز تکنولوژی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

از زمانی که شایعات در مورد آمدن Android Wear 2.0 شکل گرفت مدت زیادی می‌گذرد؛ اما بالاخره امر به واقعیت تبدیل شد و گوگل اکنون نسخه جدید سیستم عامل ابزارهای پوشیدنی را معرفی کرده است. این نسخه امکانات و تغییرات بسیار زیادی با خود دارد که می‌تواند سر و صدای زیادی در بخش ساعت‌های هوشمند بر پا کند.

اولین تغییر عمده در تجربه‌ی کاربری به بهبود قابلیت همیشه روشن صفحات ساعت برمی‌گردد. شما اکنون می‌توانید این خاصیت را توسط اپلیکیشن‌های مختلف شخصی‌سازی نمایید. بر اساس نمونه هایی که گوگل ارائه کرده است، این موارد شامل تقویم‌ها، انتقال دهنده‌های بازار سهام، اپلیکیشن‌های تناسب اندام، نرم افزار اوبر و مخاطبین در حالت تماس سریع می‌شوند. اضافه بر این‌ها نمایشگرهای همیشه روشن جداگانه‌ای وجود خواهند داشت که شما می‌توانید با یک کشیدن آن‌ها را تعویض کنید.

برنامه تناسب گوگل نیز برخی بهبودها را دریافت کرده است؛ با نرم افزار از پیش نصب شده می‌توان سرعت، مسافت، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را برای فعالیت‌های مختلف اندازه‌گیری نمود. البته که مورد آخر به یک ساعت هوشمند با سیستم عامل Android Wear و سنسور ضربان قلب آن نیازمند است.

همچنین ساعت‌های هوشمند که قابلیت مکالمه دارند با Android Wear 2.0 قادر هستند به طور مستقل و بدون نیاز به همراهی تلفن، مکالمه برقرار نمایند. بنابراین شما نیازی به نگرانی از نگه‌داشتن گوشی در جیبتان در زمان تمرینات نخواهید داشت. سیستم عامل جدید با فروشگاه گوگل پلی اختصاصی خود عرضه شده است و شما قادر هستید نرم افزارهای مخصوص اندروید ویر را به طور مستقیم از طریق ساعت دانلود کنید. لازم به ذکر است که اکثر این نرم‌افزارها با گوشی‌های اندوریدی و آیفون سازگار هستند.

نرم افزار پیام‌رسانی نیز دوست‌داشتنی‌تر بوده و روند پاسخ به یک پیام که شما دریافت کرده‌اید، ساده‌تر از قبل می‌باشد. اکنون شما می‌توانید تنها با بازکردن اعلان دریافت شده بر روی ساعت پاسخ لازم را با دیکته کردن، تایپ کردن یا بوسیله دست خط ارسال نمایید. همچنین امکان کشیدن اموجی و ارسال آن به دوستانتان نیز در این نسخه گنجانده شده است.

با اضافه شدن دستیار گوگل دسترسی به پاسخگویی هوشمند گوگل نیز وجود دارد، به این صورت که جواب‌های ممکن را به شما پیشنهاد کرده و با انتخاب یکی از آن‌ها به پیامتان پاسخ می‌دهید.

بله! دستیار گوگل به سیستم عامل Android Wear 2.0 و ساعت‌های هوشمند آمده است و به نظر می‌رسد که این نرم‌افزار بسیار مفید خواهد بود. از آنجا که ساعت‌های هوشمند جایگزینی برای دستگاه‌های بدون نیاز به کار با دست هستند؛ دستیار گوگل باید یک ابزار عالی باشد که به شما اجازه می‌دهد از گجت پوشیدنی‌تان استفاده موثرتری داشته باشید. در حال حاضر دستیار گوگل و اندروید ویر ۲ با زبان‌های انگلیسی و آلمانی در دسترس هستند؛ اما زبان‌های بیشتری در ماه‌های آینده اضافه خواهند شد.

طبیعی است که یک سیستم عامل بهبود یافته بدون سخت افزاری برای اجرای آن چیزی نیست! این همان دلیلی است که گوگل و ال جی با Watch Sport و LG Watch Style  اولین ساعت‌های اندروید ویر ۲ را معرفی نمودند که شروع دسترسی به آن‌ها از دهم ماه فوریه (بیست و دوم بهمن ماه) خواهد بود.

به هر حال در صورتی که شما یک ساعت هوشمند دارید و دوست ندارید آن را با مدل جدیدتر جایگزین نمایید، گوگل شما را پوشش خواهد داد؛ زیرا Android Wear 2.0 راه خود را به بسیاری از دستگاه‌های قدیمی‌تر به عنوان یک به روزرسانی نرم‌افزاری خواهد ساخت.


http://www.itresaneh.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی